20 πράγματα που σπαταλούν τον χρόνο σου καθημερινά χωρίς να το καταλάβεις



Ίσως η παρακάτω λίστα σε βοηθήσει να κερδίζεις περισσότερα από την μέρα σου, να είσαι πιο οργανωτικός και πιο παραγωγικός

1. Δεν οργανώνεις τα γεύματά σου από πριν

Αν συνηθίσεις να σχεδιάζεις τα γεύματα και τα σνάκ σου σε βάθος μιας εβδομάδας (π.χ.), θα παρατηρήσεις ότι θα έχεις λίγο περισσότερο χρόνο στα χέρια σου αλλά και λίγο πιο ξεκούραστο μυαλό που θα σε βοηθήσει στην καθημερινότητά σου.

2. Παρακολουθείς τηλεόραση από συνήθεια

Το να παρακολουθείς τηλεόραση συγκεκριμένες ώρες της ημέρας μπορεί να σε βοηθήσει να χαλαρώσεις. Το πρόβλημα αρχίζει όταν παρακολουθείς τηλεόραση επειδή νομίζεις πως δεν έχεις τίποτα άλλο να κάνεις. Συχνά μπορεί να πιάσουμε τον εαυτό μας να βρίσκεται μπροστά στην τηλεόραση χωρίς κάποιον ιδιαίτερο λόγο, απλά επειδή είναι εύκολο και επειδή έχουμε συνηθίσει να το κάνουμε. Μεγάλη σπατάλη χρόνου!

3. Άσκοπο scrolling down στα social media

Σίγουρα έχεις πιάσει τον εαυτό σου να συνεχίζει να "scrollάρει" προς τα κάτω στο Facebook, Instagram και άλλα social media, χωρίς να ψάχνει κάτι συγκεκριμένο, και σίγουρα έχεις νιώσει ότι είναι εθιστικό, επειδή δεν θέλεις να σταματήσεις παρόλο που δεν βλέπεις τίποτα ενδιαφέρον. Αυτό μπορεί να σου φάει πολύ και πολύτιμο χρόνο!

4. Δεν έχεις γραπτή λίστα με τα πράγματα που πρέπει να κάνεις

Το να κρατάς στην μνήμη σου την λίστα με τα πράγματα που πρέπει να κάνεις, σημαίνει ότι αργά η γρήγορα θα αρχίσεις να ξεχνάς πράγματα, να αναβάλλεις πράγματα ή να χάνεις την προτεραιότητα και την σημαντικότητα κάποιων πραγμάτων. Σκοπός μας είναι να κρατάμε το μυαλό μας ξεκούραστο για να γίνουμε πιο παραγωγικοί και να έχουμε πιο γεμάτες και πιο χαρούμενες ημέρες.

5. Δεν σχεδιάζεις από πριν

Το να είσαι οργανωτικός, εκτός του ότι θα σου γλυτώσει χρόνο, θα σε βοηθήσει να έχεις μια σφαιρική εικόνα του τι πρέπει να γίνει και πότε αλλά και να αξιολογείς την κάθε σου κίνηση.

6. Αναβλητικότητα

Το 6 θα έπρεπε να είναι ένα άρθρο μόνο του. Απλά σταμάτα να αναβάλλεις πράγματα που πρέπει να γίνουν αλλά δεν θέλεις να τα κάνεις. Κάνε τα σήμερα και δες πόσο ανάλαφρος θα είσαι μετά. Το να αναβάλλεις πράγματα είναι και αυτό σπατάλη χρόνου και κουράζει το μυαλό σου.

7. Δεν είσαι οργανωμένος

Το να μην έχεις οργανώσει τα πράγματα στο σπίτι σου, στη ντουλάπα σου, στα συρτάρια σου, στο γραφείο σου, στην κουζίνα σου και γενικότερα τα πράγματα γύρω σου, μπορεί να σου σπαταλήσει αρκετό χρόνο αλλά και να σου δημιουργήσει άγχος και πνευματική κούραση.

8. Υπερφορτώνεις το ημερολόγιό σου ή την λίστα με τα πράγματα που έχεις να κάνεις

Αν δώσεις στον εαυτό σου να κάνει πολλά πράγματα, κινδυνεύεις να μην κάνεις και πολλά. Επίσης, μάλλον δεν θα τα κάνεις και σωστά. Το μυαλό σου θα τρέχει συνεχώς σε όλα αυτά που πρέπει να κάνεις, θα αγχωθείς και θα σπαταλήσεις ενέργεια και χρόνο. Άσε που θα αρχίσεις και να αναβάλλεις!

9. Αποσπάσαι

Από τους μεγαλύτερους λόγους που σπαταλάς τον χρόνο σου. Επιτρέπεις στον εαυτό σου να αποσπάται από το κινητό σου, από οθόνες στο περιβάλλον σου, ελέγχεις συνέχεια τα mail σου στη δουλειά ή έχεις το νου σου στα social media.

10. Δεν κατανέμεις σωστά τον χρόνο

Δεν υπολογίζεις σωστά τον χρόνο που χρειάζεσαι για κάθε task που έχεις και αντιμετωπίζεις τα προβλήματα του 6. και του 8.

11. Τσεκάρεις mail την ώρα που δεν μπορείς να τα απαντήσεις ή να κάνεις κάτι σχετικό με αυτά

Διαβάζεις τα mail σου και γεμίζεις το μυαλό σου με επιπλέον ανοιχτά θέματα, τα οποία θα παραμείνουν στο μυαλό σου ανοιχτά μέχρι να βρεις τον χρόνο να διαβάσεις ξανά τα mail σου και να τα απαντήσεις ή να ασχοληθείς με ότι αυτά περιέχουν. Αυτός είναι ένας βασικός λόγος που σπαταλάς χρόνο συνήθως στην δουλειά σου.

12. Σχέσεις που δεν έχουν κάποια αξία

Όλοι έχουμε 'φίλους' που στην ουσία δεν είναι φίλοι, αλλά γνωστοί που σου "παίρνουν" περισσότερα από όσα σου "δίνουν". Ο χρόνος που περνάμε με πραγματικούς φίλους και οικογένεια είναι σημαντικός για εμάς. Όλοι οι υπόλοιποι απλά σπαταλούν τον χρόνο μας θέλοντας να επωφεληθούν με κάποιο τρόπο. 

13. Το Multi-tasking στο οποίο δεν ολοκληρώνεις κανένα task σωστά

Αν δεν είσαι απόλυτα σίγουρος ότι μπορείς να ανταπεξέλθεις σωστά στις εργασίες που έχεις αναλάβει ταυτόχρονα, τότε καλύτερα να τις απομονώσεις και να τις ολοκληρώσεις σωστά. Κάποιες εργασίες αν δεν γίνουν σωστά, είναι σαν να μην έγιναν καθόλου. Επίσης, είναι σπατάλη χρόνου να επιστρέφεις στις ίδιες εργασίες για διορθώσεις.

14. Δεν έχεις ξεκάθαρες προθέσεις

Αν δεν είσαι σίγουρος για ποιο λόγο κάνεις κάτι, δεν το έχεις σκεφτεί πολύ καλά και το κάνεις από συνήθεια, τότε πιθανόν σπαταλάς τον χρόνο σου.

Πριν κάνεις κάτι ρώτα τον εαυτό σου:

Ποιος είναι ο σκοπός;
Είναι επειδή το θέλω;
Βοηθάει κάποιον;
Προσθέτει αξία;
Είναι σημαντικό για εμένα ή την οικογένειά μου
Είναι σωστό να το κάνω;

15. Μαζεύεις πράγματα που δεν χρειάζεσαι στο σπίτι σου

Αν μαζεύεις πράγματα που δεν χρειάζεσαι στο σπίτι σου, θα ξοδεύεις χρόνο να τα τακτοποιείς, καθαρίζεις, προσέχεις, κλπ, μέχρι να έρθει ένα σημείο που θα καταλάβεις ότι όντως δεν τα χρειάζεσαι, έχασες χρόνο από αυτά και πρέπει να τα ξεφορτωθείς. (Δες και το 7.)

16. Δεν ομαδοποιείς παρόμοιες εργασίες

Αυτό ισχύει και για την δουλειά και για ασχολίες εκτός δουλειάς. Κάθε φορά που αλλάζεις τύπο εργασίας, το μυαλό σου πρέπει να προσαρμοστεί και αυτό χρειάζεται κάποιο χρόνο, έστω και ελάχιστο. Αν πρέπει να επιστρέφεις πάλι σε τύπους εργασίας που έχεις ασχοληθεί ξανά νωρίτερα, τότε δεν είσαι και πολύ παραγωγικός. 

17. Δεν διατηρείς λίστα με ψώνια

Αν έχεις γυρίσει από σούπερ μάρκετ και με το που μπήκες σπίτι θυμήθηκες ότι δεν πήρες κάτι, τότε είτε το στερήθηκες μέχρι την επόμενη προγραμματισμένη φορά που πήγες σούπερ μάρκετ, ή έχασες χρόνο να πας ξανά σούπερ μάρκετ (και πιθανότατα ψώνισες και άλλα πράγματα που δεν χρειάζεσαι)

18. Δεν έχεις οργανώσει το πότε θα πηγαίνεις για ψώνια

Αν δεν έχεις οργανώσει τις "εκδρομές" σου για τα ψώνια σου, τότε χάνεις περισσότερο χρόνο σε διαδικασίες που μπορούν να γίνουν μόνο μια φορά (μετακίνηση, αναζήτηση πάρκινγκ, αναμονή σε ουρά και άλλες παρόμοιες απαραίτητες διαδικασίες ). 

19. Χάνεις πράγματα

Αυτό είναι υποενότητα του 7. Αν δεν είσαι οργανωμένος, θα χάνεις συνεχώς πράγματα και χρόνο να τα ψάχνεις. Τα πράγματα που χρησιμοποιείς κάθε μέρα πρέπει να έχουν συγκεκριμένη θέση έτσι ώστε να μην ασχολείσαι με το που τα έβαλες ή που να τα βάλεις.

20. Δίνεις προτεραιότητα σε λάθος πράγματα

Αν δεν έχεις ξεκάθαρο πλάνο ή to-do λίστες, είναι πολύ πιθανό σε κάποιο σημείο να αρχίσεις να δίνεις προτεραιότητα σε λάθος πράγματα. Θα αρχίσεις να ξοδεύεις χρόνο και ενέργεια σε αυτά μέχρι να συνειδητοποιήσεις ότι δεν είναι και τόσο σημαντικά.

Σχόλια